1. Wat is een diagnostische vraag en wat is het doel ervan?
2. Hoe ontwerp je goede vragen die misconcepties zichtbaar maken?
3. Zelf aan de slag gaan met diagnostische vragen maken.
Deze interactieve sessie neemt je mee in de kracht van diagnostische meerkeuzevragen, waarmee je écht inzicht krijgt in het denken van je leerlingen. Wil je weten hoe je veelvoorkomende misconcepties effectief in kaart brengt? Dan is dit jouw kans. Je leert wat diagnostische vragen precies zijn en welke waardevolle informatie je hiermee verzamelt.
Met aansprekende voorbeelden – van kleuters tot bovenbouw – laten we zien hoe je via doordacht gekozen antwoordmogelijkheden de denkstappen en misverstanden van leerlingen blootlegt. Vervolgens ga je zelf aan de slag: je ontwerpt je eigen diagnostische vragen die je direct kunt inzetten in jouw lessen.
Zo til je je lesvoorbereiding naar een hoger niveau en maak je het leren van jouw leerlingen nog effectiever en inzichtelijker. Doe mee en ontdek het verschil dat een scherpe vraagstelling kan maken!
Deze interactieve sessie neemt je mee in de kracht van diagnostische meerkeuzevragen, waarmee je écht inzicht krijgt in het denken van je leerlingen. Wil je weten hoe je veelvoorkomende misconcepties effectief in kaart brengt? Dan is dit jouw kans. Je leert wat diagnostische vragen precies zijn en welke waardevolle informatie je hiermee verzamelt.
Met aansprekende voorbeelden – van kleuters tot bovenbouw – laten we zien hoe je via doordacht gekozen antwoordmogelijkheden de denkstappen en misverstanden van leerlingen blootlegt. Vervolgens ga je zelf aan de slag: je ontwerpt je eigen diagnostische vragen die je direct kunt inzetten in jouw lessen.
Zo til je je lesvoorbereiding naar een hoger niveau en maak je het leren van jouw leerlingen nog effectiever en inzichtelijker. Doe mee en ontdek het verschil dat een scherpe vraagstelling kan maken!
1) Waaraan herkennen we topleraren?
2) Wat is de beste manier om te werken aan je eigen vakmanschap?
– Belang en betekenis van de doorgaande lijn voor jonge kinderen in Nederland.
– Samenwerking op drie niveaus: formeel, relationeel en inhoudelijk.
– Inhoudelijke afstemming gaat ook over toenemende complexiteit in het aanbod.
Rust in de school! Hoe doe je dat precies?
Hoe creëer en behoud je uniformiteit binnen je team?
Op welke manier dragen routines bij aan het vergroten van rust en veiligheid?