Wat is een diagnostische vraag en wat is het doel ervan?
Hoe ontwerp je goede vragen die misconcepties zichtbaar maken?
Zelf aan de slag gaan met diagnostische vragen maken.
Wil je weten hoe je meer leert over het denken van je leerlingen? Met diagnostische meerkeuzevragen krijg je zicht op hun begrip en op veelvoorkomende misconcepties. In deze sessie leer je wat een diagnostische vraag is en welke informatie je er mee wint. We laten zien hoe een doordachte voorbereiding van antwoordmogelijkheden de denkstappen en misverstanden van leerlingen blootlegt, met voorbeelden van kleuters tot bovenbouw. Daarna ga je zelf aan de slag en ontwerp je je eigen diagnostische vragen, klaar om in jouw les te gebruiken.
Wil je weten hoe je meer leert over het denken van je leerlingen? Met diagnostische meerkeuzevragen krijg je zicht op hun begrip en op veelvoorkomende misconcepties. In deze sessie leer je wat een diagnostische vraag is en welke informatie je er mee wint. We laten zien hoe een doordachte voorbereiding van antwoordmogelijkheden de denkstappen en misverstanden van leerlingen blootlegt, met voorbeelden van kleuters tot bovenbouw. Daarna ga je zelf aan de slag en ontwerp je je eigen diagnostische vragen, klaar om in jouw les te gebruiken.
– Wat versta je onder duurzaamheid?
– Welke kansen zien we?
– Hoe kunnen we elkaar inspireren en samen bouwen aan een duurzame toekomst voor ons onderwijs?
– Algemene informatie over Autisme
– Methodiek ‘Geef me de 5’ en TEACH
– Aanpak in de klas
1. Uitleg en bewustwording van het conceptueel verschil tussen ouderbetrokkenheid en ouderparticipatie en de invloed ervan op het handelen van scholen.
2. Verkennen van vooroordelen en aannames, voorbeelden uit de praktijk en de gevolgen ervan voor inclusief onderwijs.
3. Praktische handvatten en strategieën om de samenwerking met ouders te versterken, gericht op gedeelde verantwoordelijkheid.