– Algemene informatie over Autisme
– Methodiek ‘Geef me de 5’ en TEACH
– Aanpak in de klas
Autisme Spectrum Stoornis (ASS) is een aangeboren psychiatrische ontwikkelingsstoornis op het gebied van informatieverwerking. Mensen met autisme nemen gefragmenteerd waar en missen daardoor het grote geheel, de context. Bovendien zijn er secundaire gedragskenmerken op gebied van: motoriek, speciale vaardigheden en zintuiggevoeligheid die het leren belemmeren. Wij zijn ervaringsdeskundig en vertellen graag hoe wij, in onze gestructureerde aanpak in de klas, de leerlingen zien waarbij we rekening houden met hun beperkingen en mogelijkheden.
Autisme Spectrum Stoornis (ASS) is een aangeboren psychiatrische ontwikkelingsstoornis op het gebied van informatieverwerking. Mensen met autisme nemen gefragmenteerd waar en missen daardoor het grote geheel, de context. Bovendien zijn er secundaire gedragskenmerken op gebied van: motoriek, speciale vaardigheden en zintuiggevoeligheid die het leren belemmeren. Wij zijn ervaringsdeskundig en vertellen graag hoe wij, in onze gestructureerde aanpak in de klas, de leerlingen zien waarbij we rekening houden met hun beperkingen en mogelijkheden.
– Wat is generatieve AI?
– Wat is hype wat is werkelijkheid?
– Hoe gebruik is AI in mijn lespraktijk?
1. Uitleg en bewustwording van het conceptueel verschil tussen ouderbetrokkenheid en ouderparticipatie en de invloed ervan op het handelen van scholen.
2. Verkennen van vooroordelen en aannames, voorbeelden uit de praktijk en de gevolgen ervan voor inclusief onderwijs.
3. Praktische handvatten en strategieën om de samenwerking met ouders te versterken, gericht op gedeelde verantwoordelijkheid.
– uitdagende trends voor het pedagogisch-didactisch handelen in de klas.
– kenmerken van een cultuur van hoge verwachtingen
– routes naar een cultuur van hoge verwachtingen