docent biologie,
Esprit Scholengemeenschap

Veldwerk in de Stad

In deze sessie neemt initiatiefnemer Felix Spee je mee in de totstandkoming en ontwikkeling van het succesvolle onderwijsproject Veldwerk in de Stad. Hij geeft veel praktische voorbeelden en bespreekt de voordelen van outdoor learning. Hij laat de mogelijkheden zien van dit open leermateriaal en bespreekt toekomstplannen.

Veldwerk in de Stad

Felix Spee

In deze sessie neemt initiatiefnemer Felix Spee je mee in de totstandkoming en ontwikkeling van het succesvolle onderwijsproject Veldwerk in de Stad. Hij geeft veel praktische voorbeelden en bespreekt de voordelen van outdoor learning. Hij laat de mogelijkheden zien van dit open leermateriaal en bespreekt toekomstplannen.

Preview

Over de spreker

docent biologie,
Esprit Scholengemeenschap

Omdat de school waar Felix Spee werkt in het centrum van Amsterdam ligt, was veldwerk altijd een wat ondergeschoven kindje. Dat kon anders. Daarom is Spee in 2019 begonnen met het project Veldwerk in de Stad. Hij ontwikkelde samen met collega’s en universiteiten veldwerkopdrachten die gedaan kunnen worden vanaf het schoolplein. De opdrachten stelde hij via de site veldwerkindestad.nl beschikbaar voor iedereen. Al snel bleek de site een succes: veel docenten biologie werken in een urbane omgeving en konden de opdrachten goed gebruiken. Met subsidie van Impuls Open Leermateriaal kan Spee de opdrachten kwalitatief verbeteren en het project verder promoten.

Meer sessies

Cito_Portretten medewerkers
Sebastiaan de Klerk
+
Heleen de Lange
+
Jasmijn Mulder
In het kort: Aan de hand van prikkelende praktijkvoorbeelden en tools vertellen we je meer over het evidence-informed werken met open leermateriaal.
Steffie van der Meijden
Steffie van der Meijden
In het kort: Wat motiveert je om te doen wat je doet? Welke beslissingen leiden je in je keuzes? En welke gedragingen vertoon je om de gewenste resultaten te bereiken?
Thijs Risselada
Thijs Risselada
+
Arjan Moree
In het kort: Hoe zorg je ervoor dat je leerlingen grondig en gericht nadenken over - en beter worden in - de belangrijkste vraagstukken en vaardigheden van jouw vak? Het concept Building Thining Classrooms van Peter Liljedahl biedt hier praktische handvatten voor, en brengt veel andere potentiële voordelen met zich mee.