docent biologie,
Esprit Scholengemeenschap

Veldwerk in de Stad

In deze sessie neemt initiatiefnemer Felix Spee je mee in de totstandkoming en ontwikkeling van het succesvolle onderwijsproject Veldwerk in de Stad. Hij geeft veel praktische voorbeelden en bespreekt de voordelen van outdoor learning. Hij laat de mogelijkheden zien van dit open leermateriaal en bespreekt toekomstplannen.

Veldwerk in de Stad

Felix Spee

In deze sessie neemt initiatiefnemer Felix Spee je mee in de totstandkoming en ontwikkeling van het succesvolle onderwijsproject Veldwerk in de Stad. Hij geeft veel praktische voorbeelden en bespreekt de voordelen van outdoor learning. Hij laat de mogelijkheden zien van dit open leermateriaal en bespreekt toekomstplannen.

Preview

Over de spreker

docent biologie,
Esprit Scholengemeenschap

Omdat de school waar Felix Spee werkt in het centrum van Amsterdam ligt, was veldwerk altijd een wat ondergeschoven kindje. Dat kon anders. Daarom is Spee in 2019 begonnen met het project Veldwerk in de Stad. Hij ontwikkelde samen met collega’s en universiteiten veldwerkopdrachten die gedaan kunnen worden vanaf het schoolplein. De opdrachten stelde hij via de site veldwerkindestad.nl beschikbaar voor iedereen. Al snel bleek de site een succes: veel docenten biologie werken in een urbane omgeving en konden de opdrachten goed gebruiken. Met subsidie van Impuls Open Leermateriaal kan Spee de opdrachten kwalitatief verbeteren en het project verder promoten.

Meer sessies

In het kort: In deze sessie wordt op basis van wetenschappelijk onderzoek besproken hoe effectieve inductieprogramma’s kunnen worden vormgegeven en welke impact ze kunnen hebben op het behoud van beginnende leraren.
In het kort: Hoe versterken we de schoolleiders in onze regio en hoe zorgen we voor voldoende schoolleiders in de toekomst? In deze sessie halen willen we ideeën uitwisselen en inspiratie opdoen.
Marina van Linschoten
Marina van Linschoten
+
Anne Marie Trovato
In het kort: Een nieuwkomer in je klas is een verrijking! In deze sessie leggen leerlingen zelf uit waarom.