Adviseur privacy,
Privacy op School

Privacy, AVG, datastromen en enorme kaders

Is privacy nog steeds onzin, of maakt privacy je werk makkelijker? In deze workshop krijg je uitleg over de vuistregels voor omgaan met gegevens van leerlingen en collega’s. We geven een samenvatting van de laatste privacy-ontwikkelingen in het primair en voortgezet onderwijs. En natuurlijk vertellen we wat het Normenkader informatiebeveiliging en privacy (IBP) is, en wat jij en je collega’s daarmee te maken hebben en krijgen. Tijdens de bijeenkomst is er ruimte voor het stellen van vragen!

Privacy, AVG, datastromen en enorme kaders

Job Vos

Is privacy nog steeds onzin, of maakt privacy je werk makkelijker? In deze workshop krijg je uitleg over de vuistregels voor omgaan met gegevens van leerlingen en collega’s. We geven een samenvatting van de laatste privacy-ontwikkelingen in het primair en voortgezet onderwijs. En natuurlijk vertellen we wat het Normenkader informatiebeveiliging en privacy (IBP) is, en wat jij en je collega’s daarmee te maken hebben en krijgen. Tijdens de bijeenkomst is er ruimte voor het stellen van vragen!

Over de spreker

Adviseur privacy
Privacy op School

Job Vos is jurist en privacyexpert in het onderwijs en onder meer werkzaam voor Privacy op School als adviseur privacy en functionaris voor gegevensbescherming bij verschillende onderwijsinstellingen in het po, vo en mbo. Daarnaast is Job Vos verbonden aan SIVON waar bij als jurist en privacydeskundige data protection impact assessments (DPIA’s, ook wel privacytoetsingen) uitvoert op leveranciers zoals Google Workspace for Education, Apple Schoolmanager en digitale leermiddelen. Job Vos is een van de bedenkers van de Aanpak IBP van Kennisnet, dat scholen helpt met het organiseren van informatiebeveiliging en privacy.

Meer sessies

In het kort: In deze sessie bespreken we de rol van de meertalige onderwijsassistent in het onderwijs aan nieuwkomers. U krijgt praktische ideeën aangereikt voor het verwelkomen en benutten van thuistalen in de klas.
In het kort: We nemen je mee in een effectieve docent-gestuurde didactiek voor onderzoekend leren voor de bètavakken waarmee je leerlingen aan het denken zet over natuurlijke fenomenen en leert om zelf modellen te ontwikkelen.
Floor Rombout
Floor Rombout
,
Ine Raangs
In het kort: Hoe ga je als vakdocent om met ethische vraagstukken in de klas en hoe kan je morele oordeelsvorming bij leerlingen bevorderen? Deze workshop biedt docenten aanknopingspunten om aan deze burgerschapsdoelen te werken.
In samenwerking met