Schoolleider ,
PCBO

Leescultuur door focus op de inhoud

We kijken naar de onderdelen die zorgen dat er een bepaalde basiskwaliteit is binnen de school Rust, structuur, evidence-informed werken, een lerende organisatie, etc. Vervolgens maken we de verdiepingsslag naar de leescultuur binnen de school. De 2 leerkrachten vertellen op welke wijze zij vorm geven aan een geletterde omgeving en op welke manier zij bijdragen aan de leescultuur binnen de school.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 3

Leescultuur door focus op de inhoud

Schoolleider ,
PCBO

We kijken naar de onderdelen die zorgen dat er een bepaalde basiskwaliteit is binnen de school Rust, structuur, evidence-informed werken, een lerende organisatie, etc. Vervolgens maken we de verdiepingsslag naar de leescultuur binnen de school. De 2 leerkrachten vertellen op welke wijze zij vorm geven aan een geletterde omgeving en op welke manier zij bijdragen aan de leescultuur binnen de school.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 3

Over de spreker

Schoolleider
PCBO

Victor van Toer is al meer dan 10 jaar schoolleider op Het Open Venster en hij probeert zich zoveel mogelijk bezig te houden met de onderwijsinhoudelijke kant van het schoolleiderschap.

Meer Onderwijsconferentie Rotterdam 2024 sessies

In het kort: In deze sessie vertelt Martine over hoe zij samen met scholen en kinderopvang nieuwe werkwijzen ontwikkelt om jonge kinderen meer gelijke kansen te bieden. Je maakt kennis met de aanpak Thuis in Taal waarmee professionals handvatten krijgen om samen met alle ouders te werken aan een taalrijke omgeving voor kinderen.
In het kort: This session will explore lessons the Education Endowment Foundation (EEF) has learnt in supporting schools to use evidence. The session will have a particular focus on building local school networks and what teachers, school leaders and other educationalists in Rotterdam might want to consider when setting up a local partnership focused on research use.
Rick Hendrikse
Rick Hendrikse
,
Natasja Hoogerheide
In het kort: Een doorkijkje in het proces dat een zeer zwak beoordeelde basisschool heeft doorlopen om in één jaar weer voldoende te worden beoordeeld..
Een initiatief van
In samenwerking met de Rotterdamse schoolbesturen en samenwerkingsverbanden
Powered by