Projectleider Rotterdamse Jeugd op Voorsprong,
IT Campus Rotterdam

De Rotterdamse Jeugd op Voorsprong: Expeditie Digitaal

Maak kennis met Expeditie Digitaal!
Ook dit jaar staat IT Campus Rotterdam klaar om Rotterdamse po- en vo-scholen met maatwerkondersteuning verder te helpen bij de ontwikkeling van hun schooleigen plan van aanpak digitale geletterdheid. Tijdens deze sessie nemen we jullie, in een aansprekende werkvorm, mee om inzichtelijk te maken wat jullie behoefte is passend bij jullie schoolplan en wat jullie dan specifiek kunnen verwachten van Expeditie Digitaal.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 4

De Rotterdamse Jeugd op Voorsprong: Expeditie Digitaal

Projectleider Rotterdamse Jeugd op Voorsprong,
IT Campus Rotterdam

Maak kennis met Expeditie Digitaal!
Ook dit jaar staat IT Campus Rotterdam klaar om Rotterdamse po- en vo-scholen met maatwerkondersteuning verder te helpen bij de ontwikkeling van hun schooleigen plan van aanpak digitale geletterdheid. Tijdens deze sessie nemen we jullie, in een aansprekende werkvorm, mee om inzichtelijk te maken wat jullie behoefte is passend bij jullie schoolplan en wat jullie dan specifiek kunnen verwachten van Expeditie Digitaal.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 4

Preview

Over de spreker

Projectleider Rotterdamse Jeugd op Voorsprong
IT Campus Rotterdam

Wilma van Raamsdonk is projectleider van Rotterdamse Jeugd op Voorsprong, een project met als doelstelling het stimuleren van de digitale vaardigheden en cyberweerbaarheid van leerlingen en leraren in het Rotterdamse primair en voortgezet onderwijs. Onderdeel daarvan is de maatwerkbegeleiding van schoolteams bij het vormen van hun specifieke plan van aanpak digitale vaardigheden: Expeditie Digitaal, die januari 2025 weer van start gaat en waaraan inmiddels 87 scholen succesvol hebben deelgenomen. De werkvorm wordt verder begeleid door adviseurs van O21, partner van Expeditie Digitaal.

Meer Onderwijsconferentie Rotterdam 2024 sessies

In het kort: Veelal wordt van toetsing gezegd dat het bijdraagt aan kansengelijkheid. Dat hier het nodig op af te dingen is, staat centraal in deze workshop.
In het kort: A look into available evidence on improving literacy attainment, with a focus on children aged between 4 and 11 years.
In het kort: How can we foster equity and inclusion in education? This session will explore the different ways in which policies can be designed to support equity and inclusion, focusing in particular on policies and practices at the school level.
Een initiatief van
In samenwerking met de Rotterdamse schoolbesturen en samenwerkingsverbanden
Powered by