Projectleider onderzoeksagenda,
BOOR

De leerkracht als praktijkgerichte onderzoeker: één dag per week als primor werken aan onderwijsverbetering in de school.

In deze workshop ontdek je wat het betekent om een primor op een basisschool te zijn en hoe dit de manier van werken kan verbeteren. Een primor onderzoekt één dag per week de eigen onderwijspraktijk en inspireert het hele team om op een evidence-informed manier te werken. Binnen BOOR focussen de primoren zich op thema’s rondom Taal en Rekenen, en ontwikkelen op basis van bestaand onderzoek effectieve interventies die direct toepasbaar zijn op hun school.

Ben je benieuwd hoe primoren hun team in beweging krijgen? Wat het hen persoonlijk oplevert om dit te doen? En hoe ze ervoor zorgen dat de opgedane kennis binnen de school blijft hangen?

Tijdens deze workshop vertellen we je er alles over! En natuurlijk delen een aantal primoren hun eigen ervaringen en resultaten.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 5

De leerkracht als praktijkgerichte onderzoeker: één dag per week als primor werken aan onderwijsverbetering in de school.

Projectleider onderzoeksagenda,
BOOR

In deze workshop ontdek je wat het betekent om een primor op een basisschool te zijn en hoe dit de manier van werken kan verbeteren. Een primor onderzoekt één dag per week de eigen onderwijspraktijk en inspireert het hele team om op een evidence-informed manier te werken. Binnen BOOR focussen de primoren zich op thema’s rondom Taal en Rekenen, en ontwikkelen op basis van bestaand onderzoek effectieve interventies die direct toepasbaar zijn op hun school.

Ben je benieuwd hoe primoren hun team in beweging krijgen? Wat het hen persoonlijk oplevert om dit te doen? En hoe ze ervoor zorgen dat de opgedane kennis binnen de school blijft hangen?

Tijdens deze workshop vertellen we je er alles over! En natuurlijk delen een aantal primoren hun eigen ervaringen en resultaten.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 5

Over de spreker

Projectleider onderzoeksagenda
BOOR

Projectleider onderzoeksagenda

Projectleider PO-VO (Fokor)

Achtergrond: Onderwijskundige

Meer Onderwijsconferentie Rotterdam 2024 sessies

In het kort: In deze lezing ga ik in op de vraag wat leesmotivatie is, hoe leesmotivatie is gerelateerd aan leesvaardigheid en of investeren in leesmotivatie zin heeft.
Tim Surma, onderzoeker en auteur 'Wijze lessen'
Tim Surma
In het kort: Een kennisrijk curriculum is de sleutel om de positie van kwetsbare leerlingen in het onderwijs te verbeteren. Tim loodst jullie mee door de nieuwe publicatie 'Developing Curriculum for Deep Thinking'
In het kort: Verbeteren van de kwalitetit van de relatie tussen leerkrachten en leerlingen met moeilijk verstaanbaar gedrag.
Een initiatief van
In samenwerking met de Rotterdamse schoolbesturen en samenwerkingsverbanden
Powered by