Pedagoog en onderzoeker,
Universiteit Utrecht/Leerpunt

Bijna alles wat je moet weten over psychologie

Veel handboeken psychologie en ontwikkelingspsychologie staan vol met interessante inzichten uit de voorbije 150 jaar, maar welke inzichten zijn vandaag nog relevant? En welke takken in de psychologie worden onderbelicht als je enkel naar cognitieve psychologie of ontwikkelingspsychologie kijkt?

Voorkeuren

Bijna alles wat je moet weten over psychologie

Pedagoog en onderzoeker,
Universiteit Utrecht/Leerpunt

Veel handboeken psychologie en ontwikkelingspsychologie staan vol met interessante inzichten uit de voorbije 150 jaar, maar welke inzichten zijn vandaag nog relevant? En welke takken in de psychologie worden onderbelicht als je enkel naar cognitieve psychologie of ontwikkelingspsychologie kijkt?

Voorkeuren

Over de spreker

Pedagoog en onderzoeker
Universiteit Utrecht/Leerpunt

Pedro De Bruyckere (°1974) is al jaren bekend als factchecker en mythbuster in onderwijs in binnen- en buitenland.
Hij schreef populaire boeken met oa Paul Kirschner en Casper Hulshof over mythes in het onderwijs zoals Jongens zijn Slimmer dan Meisjes. Hij blogt dagelijks op xyofeinstein.be en TheEconomyOfMeaning.com.
Pedro maakt graag moeilijke theorieën toegankelijk naar de dagelijkse praktijk.

Bibliografie:

Meer Onderwijsconferentie Rotterdam 2024 sessies

In het kort: Het integreren van computermodellen in het natuurkundeonderwijs is essentieel voor het vergroten van het begrip van natuurkundige concepten van leerlingen en het verbeteren van probleemoplossende vaardigheden. Dit onderzoek beschrijft een experimenteel getest raamwerk, op basis van interview data van 36 leerlingen, voor de beoordeling van meta modelleercompetenties van vwo bovenbouwleerlingen op het gebied van natuurkundige computationele modellen en heeft als doel een diepere integratie van computationeel modelleren in het natuurkundeonderwijs en daarmee een rijker begrip van natuurkundige concepten van leerlingen te bevorderen.
In het kort: Veelal wordt van toetsing gezegd dat het bijdraagt aan kansengelijkheid. Dat hier het nodig op af te dingen is, staat centraal in deze workshop.
In het kort: Ervaar jij de dagelijkse de gevolgen van het personeelstekort in het funderend onderwijs? Sluit dan aan bij onze sessie en ontdek samen met vakgenoten, beleidsmakers en politici hoe we slimme oplossingen kunnen vinden!
Een initiatief van
In samenwerking met de Rotterdamse schoolbesturen en samenwerkingsverbanden
Powered by