Directeur,
Theresiaschool (RVKO)
Intern Begeleider Vliegende Brigade RVKO,
RVKO

Terug naar de basis, op naar Groen.

Toen onze school 3 jaar geleden als zeer zwak werd beoordeeld, werd dit het startschot voor een traject van een jaar waarin we met behulp van de vliegende brigade vanuit het bestuur samen met het hele team de schouders eronder hebben gezet om als het aan ons lag binnen één jaar weer “groen” te worden. Met het neerzetten van een heldere zorgstructuur, het focussen op het neerzetten van goede gedifferentieerde lessen en het behouden van het al sterk aanwezige pedagogisch klimaat is dit gelukt. Tijdens deze sessie nemen wij u graag mee langs enkele speerpunten uit dit traject.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 2

Terug naar de basis, op naar Groen.

Directeur,
Theresiaschool (RVKO)
Intern Begeleider Vliegende Brigade RVKO,
RVKO

Toen onze school 3 jaar geleden als zeer zwak werd beoordeeld, werd dit het startschot voor een traject van een jaar waarin we met behulp van de vliegende brigade vanuit het bestuur samen met het hele team de schouders eronder hebben gezet om als het aan ons lag binnen één jaar weer “groen” te worden. Met het neerzetten van een heldere zorgstructuur, het focussen op het neerzetten van goede gedifferentieerde lessen en het behouden van het al sterk aanwezige pedagogisch klimaat is dit gelukt. Tijdens deze sessie nemen wij u graag mee langs enkele speerpunten uit dit traject.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 2

Over de sprekers

Directeur
Theresiaschool (RVKO)

Sinds 2022 ben ik de directeur van de Theresiaschool. Hier zijn wij in één jaar van het predicaat zeer zwak terug geraakt in het normale, voldoende, arrangement van de onderwijsinspectie. Voordat ik als directeur ging werken was ik 5 jaar adjunct-directeur op de Theresiaschool. Daarvoor heb ik ruim 10 jaar als leerkracht bovenbouw gewerkt op de Emmaus in Rotterdam-West en op De Trinoom in Barendrecht.
Onderwijsinhoudelijk ligt mijn hart bij het Montessorionderwijs, en vooral het mensbeeld van vertrouwen hebben in kinderen en kinderen helpen eigenaar te worden van hun eigen leerproces.

Intern Begeleider Vliegende Brigade RVKO
RVKO

Ik ben Natasja Hoogerheide en ik werk als interim intern begeleider/kwaliteitscoördinator binnen de Vliegende Brigade van de RVKO in Rotterdam op scholen met een uitdaging op het gebied van kwaliteitszorg. Daarnaast begeleid ik leerlingen met (een vermoeden van) autisme op RVKO basisscholen.

Meer Onderwijsconferentie Rotterdam 2024 sessies

In het kort: Hoe zet je een regionale kennisinfrastructuur voor evidence-informed onderwijsverbetering op? Do's en don'ts.
Rachid el Ousrouti
Rachid el Ousrouti
In het kort: Duurzaam en gezond onderwijs als aanvulling op het reguliere lesaanbod, hoe werkt dat? Welk effect heeft dat op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen? En wat zijn de lessons learned uit dit wetenschappelijk onderzoek?
In het kort: Hoe werk je als professional aan positieve relaties met elk kind in je groep, ook als dat niet vanzelf tot stand komt? We gaan dieper in op Playing-2-gether, een werkwijze om de band met kinderen te versterken via spel.
Een initiatief van
In samenwerking met de Rotterdamse schoolbesturen en samenwerkingsverbanden
Powered by