Projectleider onderzoeksagenda,
BOOR

De leerkracht als praktijkgerichte onderzoeker: één dag per week als primor werken aan onderwijsverbetering in de school.

In deze workshop ontdek je wat het betekent om een primor op een basisschool te zijn en hoe dit de manier van werken kan verbeteren. Een primor onderzoekt één dag per week de eigen onderwijspraktijk en inspireert het hele team om op een evidence-informed manier te werken. Binnen BOOR focussen de primoren zich op thema’s rondom Taal en Rekenen, en ontwikkelen op basis van bestaand onderzoek effectieve interventies die direct toepasbaar zijn op hun school.

Ben je benieuwd hoe primoren hun team in beweging krijgen? Wat het hen persoonlijk oplevert om dit te doen? En hoe ze ervoor zorgen dat de opgedane kennis binnen de school blijft hangen?

Tijdens deze workshop vertellen we je er alles over! En natuurlijk delen een aantal primoren hun eigen ervaringen en resultaten.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 5

De leerkracht als praktijkgerichte onderzoeker: één dag per week als primor werken aan onderwijsverbetering in de school.

Projectleider onderzoeksagenda,
BOOR

In deze workshop ontdek je wat het betekent om een primor op een basisschool te zijn en hoe dit de manier van werken kan verbeteren. Een primor onderzoekt één dag per week de eigen onderwijspraktijk en inspireert het hele team om op een evidence-informed manier te werken. Binnen BOOR focussen de primoren zich op thema’s rondom Taal en Rekenen, en ontwikkelen op basis van bestaand onderzoek effectieve interventies die direct toepasbaar zijn op hun school.

Ben je benieuwd hoe primoren hun team in beweging krijgen? Wat het hen persoonlijk oplevert om dit te doen? En hoe ze ervoor zorgen dat de opgedane kennis binnen de school blijft hangen?

Tijdens deze workshop vertellen we je er alles over! En natuurlijk delen een aantal primoren hun eigen ervaringen en resultaten.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 5

Over de spreker

Projectleider onderzoeksagenda
BOOR

Projectleider onderzoeksagenda
Projectleider PO-VO (Fokor)

Achtergrond: Onderwijskundige

Meer Onderwijsconferentie Rotterdam 2024 sessies

Sarah van Leeuwen
Sarah van Leeuwen
,
Kirsten van Os
In het kort: Beleef TOS of slechthorendheid in de klassensituatie met VR, leer welke ondersteuningsbehoeften deze kinderen hebben en ga in gesprek op welke wijze deze leerlingen ondersteund kunnen worden op school.
In het kort: In deze sessie gaan we in op de vraag “hoe bouw je als ouder en school samen een relatie?” We delen ervaringen van basisschool Het Epos waar we samen met ouders zorgen voor optimale ontwikkelingskansen.
Sophie  Stalenhoef
Sophie Stalenhoef
,
Femke Bouwer
In het kort: Op Vrijeschool Vredehof krijgen kinderen met een S(B)O profiel les in een extra klas. Hoe gaat dat in de praktijk?
Een initiatief van
In samenwerking met de Rotterdamse schoolbesturen en samenwerkingsverbanden
Powered by