Projectleider onderzoeksagenda,
BOOR

De leerkracht als praktijkgerichte onderzoeker: één dag per week als primor werken aan onderwijsverbetering in de school.

In deze workshop ontdek je wat het betekent om een primor op een basisschool te zijn en hoe dit de manier van werken kan verbeteren. Een primor onderzoekt één dag per week de eigen onderwijspraktijk en inspireert het hele team om op een evidence-informed manier te werken. Binnen BOOR focussen de primoren zich op thema’s rondom Taal en Rekenen, en ontwikkelen op basis van bestaand onderzoek effectieve interventies die direct toepasbaar zijn op hun school.

Ben je benieuwd hoe primoren hun team in beweging krijgen? Wat het hen persoonlijk oplevert om dit te doen? En hoe ze ervoor zorgen dat de opgedane kennis binnen de school blijft hangen?

Tijdens deze workshop vertellen we je er alles over! En natuurlijk delen een aantal primoren hun eigen ervaringen en resultaten.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 5

De leerkracht als praktijkgerichte onderzoeker: één dag per week als primor werken aan onderwijsverbetering in de school.

Projectleider onderzoeksagenda,
BOOR

In deze workshop ontdek je wat het betekent om een primor op een basisschool te zijn en hoe dit de manier van werken kan verbeteren. Een primor onderzoekt één dag per week de eigen onderwijspraktijk en inspireert het hele team om op een evidence-informed manier te werken. Binnen BOOR focussen de primoren zich op thema’s rondom Taal en Rekenen, en ontwikkelen op basis van bestaand onderzoek effectieve interventies die direct toepasbaar zijn op hun school.

Ben je benieuwd hoe primoren hun team in beweging krijgen? Wat het hen persoonlijk oplevert om dit te doen? En hoe ze ervoor zorgen dat de opgedane kennis binnen de school blijft hangen?

Tijdens deze workshop vertellen we je er alles over! En natuurlijk delen een aantal primoren hun eigen ervaringen en resultaten.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 5

Over de spreker

Projectleider onderzoeksagenda
BOOR

Projectleider onderzoeksagenda

Projectleider PO-VO (Fokor)

Achtergrond: Onderwijskundige

Meer Onderwijsconferentie Rotterdam 2024 sessies

In het kort: Toetsing kan op een inspirerende manier bijdrage aan het leren. Maar hoe? Deze sessie geeft enkele handvatten hoe met name didactische toetsing de leerling en leraar verder helpt.
In het kort: In deze lezing ga ik in op de vraag wat leesmotivatie is, hoe leesmotivatie is gerelateerd aan leesvaardigheid en of investeren in leesmotivatie zin heeft.
Marion van der Burg
Marion van der Burg
,
Marianne van Paassen
In het kort: Van geen stem naar inspraak; dit onderzoek richt zich op de specifieke uitdagingen en mogelijkheden waarmee jongeren met (fysieke en meervoudige) beperkingen te maken hebben bij het vormgeven van hun eigen leven. Het doel is om participatie en kansengelijkheid te bevorderen voor vso-leerlingen waarbij inspraak op verschillende niveaus wordt ingezet: individueel, klassikaal, op schoolniveau en op bestuursniveau.
Een initiatief van
In samenwerking met de Rotterdamse schoolbesturen en samenwerkingsverbanden
Powered by