Projectleider Rotterdamse Jeugd op Voorsprong,
IT Campus Rotterdam

De Rotterdamse Jeugd op Voorsprong: Expeditie Digitaal

Maak kennis met Expeditie Digitaal!
Ook dit jaar staat IT Campus Rotterdam klaar om Rotterdamse po- en vo-scholen met maatwerkondersteuning verder te helpen bij de ontwikkeling van hun schooleigen plan van aanpak digitale geletterdheid. Tijdens deze sessie nemen we jullie, in een aansprekende werkvorm, mee om inzichtelijk te maken wat jullie behoefte is passend bij jullie schoolplan en wat jullie dan specifiek kunnen verwachten van Expeditie Digitaal.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 4

De Rotterdamse Jeugd op Voorsprong: Expeditie Digitaal

Projectleider Rotterdamse Jeugd op Voorsprong,
IT Campus Rotterdam

Maak kennis met Expeditie Digitaal!
Ook dit jaar staat IT Campus Rotterdam klaar om Rotterdamse po- en vo-scholen met maatwerkondersteuning verder te helpen bij de ontwikkeling van hun schooleigen plan van aanpak digitale geletterdheid. Tijdens deze sessie nemen we jullie, in een aansprekende werkvorm, mee om inzichtelijk te maken wat jullie behoefte is passend bij jullie schoolplan en wat jullie dan specifiek kunnen verwachten van Expeditie Digitaal.

Voorkeuren

14 nov | Ronde 4

Preview

Over de spreker

Projectleider Rotterdamse Jeugd op Voorsprong
IT Campus Rotterdam

Wilma van Raamsdonk is projectleider van Rotterdamse Jeugd op Voorsprong, een project met als doelstelling het stimuleren van de digitale vaardigheden en cyberweerbaarheid van leerlingen en leraren in het Rotterdamse primair en voortgezet onderwijs. Onderdeel daarvan is de maatwerkbegeleiding van schoolteams bij het vormen van hun specifieke plan van aanpak digitale vaardigheden: Expeditie Digitaal, die januari 2025 weer van start gaat en waaraan inmiddels 87 scholen succesvol hebben deelgenomen. De werkvorm wordt verder begeleid door adviseurs van O21, partner van Expeditie Digitaal.

Meer Onderwijsconferentie Rotterdam 2024 sessies

Siebe ten Have
Siebe ten Have
,
Marleen Severijnen
In het kort: Samenwerken in begeleide leernetwerken om de basisvaardigheden te versterken onder begeleiding van onderwijscoördinatoren van het ministerie van OCW. Hoe ziet die aanpak eruit?
Isis van Noort
Isis van Noort
,
Stans Goudsmit
In het kort: Recent deed kinderombudsvrouw Rotterdam-Rijnmond onderzoek naar de situatie van Rotterdamse thuiszitters, bezien vanuit kinderrechtenperspectief. Afgelopen jaar zaten er in Rotterdam ongeveer 2500 kinderen geoorloofd thuis. Hun kinderrechten staan onder druk. Eén van die rechten is het recht op inclusief onderwijs en het recht om mee te praten en mee te beslissen.
In het kort: Hoe werk je als professional aan positieve relaties met elk kind in je groep, ook als dat niet vanzelf tot stand komt? We gaan dieper in op Playing-2-gether, een werkwijze om de band met kinderen te versterken via spel.
Een initiatief van
In samenwerking met de Rotterdamse schoolbesturen en samenwerkingsverbanden
Powered by