Onderwijsprofessional, auteur en spreker,
IA Talks

De weg naar een collectieve cultuur

Het creëren van een collectieve cultuur is voorwaardelijk voor het realiseren van o.a. kansengelijkheid, het vergroten van het geloof in elkaar, de leerlingen, studenten en ouders en structuur en duidelijkheid.

Wat is eigenlijk een collectieve cultuur? En is het makkelijk om een collectieve cultuur te realiseren? Nee! Is het haalbaar? Ja! Het vraagt een aantal concrete zaken, waaronder een collectieve inspanning en – verantwoordelijkheid.

Hoe? Waar beginnen we? Wat levert het op? Dat komt terug in de sessie!

De weg naar een collectieve cultuur

Ismail Aghzanay

Het creëren van een collectieve cultuur is voorwaardelijk voor het realiseren van o.a. kansengelijkheid, het vergroten van het geloof in elkaar, de leerlingen, studenten en ouders en structuur en duidelijkheid.

Wat is eigenlijk een collectieve cultuur? En is het makkelijk om een collectieve cultuur te realiseren? Nee! Is het haalbaar? Ja! Het vraagt een aantal concrete zaken, waaronder een collectieve inspanning en – verantwoordelijkheid.

Hoe? Waar beginnen we? Wat levert het op? Dat komt terug in de sessie!

Over de spreker

Onderwijsprofessional, auteur en spreker
IA Talks

Ismail Aghzanay is auteur van het boek ‘Het Geheim van de Leraar’, programmaleider van het cultuur- en veranderingsprogramma ‘ImpactSquad’ voor jongeren uit het VO en MBO die dreigen uit te vallen en/of al uitgevallen zijn, lid banned raad van Advies bij de Inspectie en een veelgevraagd spreker en dagvoorzitter. Hij won in 2018 de prijs voor Leraar van het Jaar Rotterdam en nam in 2021 ook de landelijke titel voor Leraar van het Jaar in ontvangst.

Ook wordt Ismail regelmatig door verschillende tv-programma’s (o.a. Jinek, Beau, Talkshow M, Humberto en Op1) en kranten (o.a. het AD, NRC, Trouw en de Volkskrant) benaderd om zijn kennis en kunde te delen over o.a. onderwijs, jongeren en maatschappelijke thema’s.

Meer sessies

In het kort: Lucelle Comvalius vertelt hoe verschillende leraren van onschatbare waarde waren in het bereiken van haar droombaan. Na deze sessie moet je jezelf afvragen: Wat ga ik vanaf morgen anders doen om mijn leerlingen hun droombaan, hun droomleven te laten bereiken?
Jacoliene van Wijk
Jacoliene van Wijk
In het kort: Leerlingen geven aan datze het fijn vinden om tijdens de wiskunde les opdrachten buiten het boek te DOEN, waarbij ze praktisch bezig zijn. In de presentatie gaan we bouwen en vouwen!
In het kort: Kristin ontrafelt waarom onderwijsverandering zo complex en weinig duurzaam is. Ze vertaalt theoretische kaders en inzichten uit onderzoek naar praktische handvatten voor de praktijk.
In samenwerking met