Voorzitter Onderwijsregio Midden Nederland Leert,
Onderwijsregio Midden Nederland Leert

Onderwijsregio Midden Nederland Leert, samen de gevolgen van het lerarentekort aanpakken

De onderwijsregio Midden Nederland Leert is nu een jaar actief. Wat zijn de doelen? Welke groepen zijn betrokken bij de onderwijsregio. Hoe willen we gezamenlijk de effecten van het lerarentekort aanpakken . Hoe gaan we het verschil maken voor leraren en scholen? Wat gaan we in het komend jaar doen. Hoe kan jezelf meedoen?

Onderwijsregio Midden Nederland Leert, samen de gevolgen van het lerarentekort aanpakken

Theo Douma

De onderwijsregio Midden Nederland Leert is nu een jaar actief. Wat zijn de doelen? Welke groepen zijn betrokken bij de onderwijsregio. Hoe willen we gezamenlijk de effecten van het lerarentekort aanpakken . Hoe gaan we het verschil maken voor leraren en scholen? Wat gaan we in het komend jaar doen. Hoe kan jezelf meedoen?

Podcast

Over de spreker

Voorzitter Onderwijsregio Midden Nederland Leert,
Onderwijsregio Midden Nederland Leert

Theo Douma werkt zijn levenslang al in het onderwijs. Eerst als leraar. Later als directeur, vernieuwer of bestuurder. Werkzaam geweest in alle regio’s en in alle onderwijsssoorten. Onder andere als bestuurder in PO, VO en SO, bestuurder in het MBO, voorzitter Curriculum.nu en directeur Lerarenopleidingen. Onlangs voor zichzelf begonnen en momenteel actief als voorzitter Onderwijsregio Midden Nederland Leert.

Meer sessies

Jacoliene van Wijk
Jacoliene van Wijk
In het kort: Leerlingen geven aan datze het fijn vinden om tijdens de wiskunde les opdrachten buiten het boek te DOEN, waarbij ze praktisch bezig zijn. In de presentatie gaan we bouwen en vouwen!
In het kort: Wat ervaart de zij-instromer (mbo) tijdens de inductiefase? Presentatie van de onderzoeksresultaten en workshop over de vormgeving van inductietrajecten voor zij-instromers.
In het kort: Het gesprek over klimaatverandering en duurzaamheid kan heftige reacties opleveren, van leerlingen en soms ook van ouders. Hoe kun je die hanteerbaar houden of misschien zelfs productief inzetten in je les?