Docent en onderzoeker,
GSF

Uitwisseling secties Wiskunde

Binnen de GSF willen we meer (laagdrempelige) uitwisselingen gaan stimuleren tussen vaksecties van verschillende scholen. Deze bijeenkomst biedt een eerste laagdrempelige mogelijkheid om met collega’s van het schoolvak Wiskunde ideeën en ervaringen uit te wisselen. Tijdens deze startbijeenkomst inventariseren we welke behoeftes er zijn voor verdere samenwerking en ondersteuning, zowel organisatorisch als inhoudelijk. Denk aan het delen van concrete materialen zoals werkvormen, PTA’s en toetsen of het delen van inzichten over eventuele vakvernieuwingen of recente inzichten uit vakdidactisch onderzoek. We kijken ernaar uit om tijdens ResearchEd de eerste stap te zetten in verdere samenwerking en uitwisselingen tussen docenten Wiskunde.

Uitwisseling secties Wiskunde

Jacoliene van Wijk

Binnen de GSF willen we meer (laagdrempelige) uitwisselingen gaan stimuleren tussen vaksecties van verschillende scholen. Deze bijeenkomst biedt een eerste laagdrempelige mogelijkheid om met collega’s van het schoolvak Wiskunde ideeën en ervaringen uit te wisselen. Tijdens deze startbijeenkomst inventariseren we welke behoeftes er zijn voor verdere samenwerking en ondersteuning, zowel organisatorisch als inhoudelijk. Denk aan het delen van concrete materialen zoals werkvormen, PTA’s en toetsen of het delen van inzichten over eventuele vakvernieuwingen of recente inzichten uit vakdidactisch onderzoek. We kijken ernaar uit om tijdens ResearchEd de eerste stap te zetten in verdere samenwerking en uitwisselingen tussen docenten Wiskunde.

Over de spreker

Docent en onderzoeker,
GSF

Jacoliene van Wijk is van oorsprong industrieel ontwerpen, en sinds 20 jaar eerste graads wiskundedocent. Sinds een aantal jaar doet zij promotieonderzoek naar het DOEN van wiskunde, via het gebruik van wiskundig vouwen.

Meer sessies

In het kort: We nemen je mee in een effectieve docent-gestuurde didactiek voor onderzoekend leren voor de bètavakken waarmee je leerlingen aan het denken zet over natuurlijke fenomenen en leert om zelf modellen te ontwikkelen.
In het kort: Leraar van het jaar VO 2023-2024 Pieter Uittenbogaard legt uit waarom hij vindt dat elke docent de onderwijstrilogie van Theo Thijssen gelezen moet hebben. Tevens vertelt hij over het boek dat van zijn hand eind oktober 2024 uitkomt: Tussen klas en Kamer: ervaringen van een docent aan het Binnenhof - en welke rol Thijssen daarbij heeft gespeeld.
Sandra van Wanrooij
Sandra van Wanrooij
In het kort: Waarom is het zo moeilijk om een planning écht uit te voeren? In deze sessie ontdek je wat er in je brein gebeurt, welke belemmerende gewoontes je tegenwerken en hoe je met praktische tips grip kan krijgen op je agenda.