Docent en onderzoeker,
GSF

Wiskunde DOEN

Deze presentatie is geschikt voor docenten onderbouw- en bovenbouw, wiskunde A en B. We presenteren materiaal voor statistiek, functies en goniometrie, en natuurlijk kunnen docenten er ook zelf mee werken. We gaan ook in op de resultaten van onderzoek onder leerlingen hoe deze “buiten het boek” opdrachten hen bevallen, én of het doen van de opdrachten de kostbare lestijd waard is…

Wiskunde DOEN

Jacoliene van Wijk

Deze presentatie is geschikt voor docenten onderbouw- en bovenbouw, wiskunde A en B. We presenteren materiaal voor statistiek, functies en goniometrie, en natuurlijk kunnen docenten er ook zelf mee werken. We gaan ook in op de resultaten van onderzoek onder leerlingen hoe deze “buiten het boek” opdrachten hen bevallen, én of het doen van de opdrachten de kostbare lestijd waard is…

Over de spreker

Docent en onderzoeker,
GSF

Jacoliene van Wijk is van oorsprong industrieel ontwerpen, en sinds 20 jaar eerste graads wiskundedocent. Sinds een aantal jaar doet zij promotieonderzoek naar het DOEN van wiskunde, via het gebruik van wiskundig vouwen.

Meer sessies

In het kort: In 2023 heeft de Nationale Aanpak Professionalisering Leraren een subsidie toegekend gekregen uit het nationale groeifonds. In de sessie gaan we in op de aanleiding en de uitwerking van het programma.
In het kort: In deze sessie bespreken we de rol van de meertalige onderwijsassistent in het onderwijs aan nieuwkomers. U krijgt praktische ideeën aangereikt voor het verwelkomen en benutten van thuistalen in de klas.
Thijs Risselada
Thijs Risselada
+
Arjan Moree
In het kort: Hoe zorg je ervoor dat je leerlingen grondig en gericht nadenken over - en beter worden in - de belangrijkste vraagstukken en vaardigheden van jouw vak? Het concept Building Thining Classrooms van Peter Liljedahl biedt hier praktische handvatten voor, en brengt veel andere potentiële voordelen met zich mee.