Lector Werken in Onderwijs,
Hogeschool Utrecht

Wat is belangrijk om te blijven werken in het onderwijs

Voor goed onderwijs zijn onderwijsprofessionals nodig met werkplezier. Zo wordt het werk aantrekkelijker en beter en kunnen onderwijsprofessionals worden behouden. Wat zijn we hierover te weet gekomen? In deze sessie wordt aan de hand de belangrijkste onderzoeksbevindingen uit het lectoraat Werken in Onderwijs stil gestaan bij de vraag wat belangrijk is om te blijven werken in het onderwijs. Deze sessie is interactief. Wat is bekend uit onderzoek en hoe dit leeft in jouw eigen praktijk. Met de aangereikte concrete handvatten kun je vervolgens in je eigen praktijk aan de slag.

Wat is belangrijk om te blijven werken in het onderwijs

Mieke Koeslag-Kreunen

Voor goed onderwijs zijn onderwijsprofessionals nodig met werkplezier. Zo wordt het werk aantrekkelijker en beter en kunnen onderwijsprofessionals worden behouden. Wat zijn we hierover te weet gekomen? In deze sessie wordt aan de hand de belangrijkste onderzoeksbevindingen uit het lectoraat Werken in Onderwijs stil gestaan bij de vraag wat belangrijk is om te blijven werken in het onderwijs. Deze sessie is interactief. Wat is bekend uit onderzoek en hoe dit leeft in jouw eigen praktijk. Met de aangereikte concrete handvatten kun je vervolgens in je eigen praktijk aan de slag.

Over de spreker

Lector Werken in Onderwijs,
Hogeschool Utrecht

Dr. Mieke Koeslag-Kreunen is lector Werken in Onderwijs en directeur van het Kenniscentrum Leren en Innoveren aan Hogeschool Utrecht. Haar onderzoek focust op hoe schoolorganisaties zich kunnen ontwikkelen als leerwerkplek, met specifieke aandacht voor leiderschap, werken in teamverband, organisatieontwikkeling en professionele ontwikkeling van (aanstaande) onderwijsprofessionals.

Meer sessies

Felix Spee
Felix Spee
In het kort: Het project Veldwerk in de Stad biedt veldwerkopdrachten voor docenten die lesgeven in een urbane omgeving.
In het kort: De onderwijsregio Midden Nederland Leert organiseert samen met leraren, opleiders, schoolopleiders en de instellingen activiteiten om de effecten van het lerarentekort tegen te gaan en er voor te zorgen dat iedere leerling goed onderwijs kan doen.
In het kort: Kristin ontrafelt waarom onderwijsverandering zo complex en weinig duurzaam is. Ze vertaalt theoretische kaders en inzichten uit onderzoek naar praktische handvatten voor de praktijk.