EduMare Inclusief Congres 2025

Sessies

Klik op een sessietitel om meer informatie te lezen over de sessie.

3 / 53
Melissa 't Hart
,
Ynke van der Wagt
,
Romy de Winter
Hoofdpunten:

Hoe geef ik zelf muziekles (ook als ik helemaal niet muzikaal ben en 2 linkerhanden heb?)

Waar vind ik vakdocenten?

Wat betekent het om samen muziek maken?

Hoofdpunten:

Rust in de school! Hoe doe je dat precies?

Hoe creëer en behoud je uniformiteit binnen je team?

Op welke manier dragen routines bij aan het vergroten van rust en veiligheid?

Dorine Bos
,
Evelien Trouwborst
Hoofdpunten:

Wat is cluster 3/zml?
Wat is een cluster 3/zml leerling?
Hoe ziet de toekomst eruit voor cluster 3 leerlingen?

Hoofdpunten:

De hoofdpunten die tijdens deze sessie worden behandeld zijn:
– Hoe zijn we op De Wateringe tot werken met het NKC gekomen​.
– Wat is het NKC.
– Wat is het belang​ van het werken met het NKC.

Thysia Jansson
,
Zefanja Tiemann
Hoofdpunten:

Doelen van de workshop:

Ontdekken hoe je als leraar met bewezen effectieve leerstrategieën het leren van je leerlingen zichtbaar kunt versterken.

Inspiratie opdoen hoe je theorie en praktijk koppelt, zodat je deze strategieën doelgericht en effectief kunt toepassen in je eigen klas.

Samen met collega’s bouwen aan vertrouwen in je gezamenlijke kracht om zo het verschil te maken in de klas.

Bart Staijen
,
Nicolette Dronkers
Hoofdpunten:

– Je leert wat werkt in het leesonderwijs
– Je krijgt handvatten om evidence-informed keuzes te maken voor leermiddelen of methodes
– Je hoort de ervaringen van een inspiratieschool

Hoofdpunten:

1. Breinontwikkeling van jonge kinderen
2. De ontwikkelingstaken van jonge kinderen.
3. Passend aanbod: de noodzaak en voorbeelden

Sofie van de Waart
Hoofdpunten:

– Hoe kunnen we ook passend onderwijs bieden aan hoogbegaafde leerlingen?
– Wat zijn de valkuilen binnen verschillende subgroepen van hoogbegaafde leerlingen en hoe kunnen we die voorkomen?
– Wat kan je doen om deze leerlingen binnenboord te houden?

Hoofdpunten:

– Onderwijs over AI (denk aan de integratie in het curriculum)

– Onderwijs met AI (oftewel het automatiseren van taken van de leraar)

– Onderwijs verstoord door AI (denk aan afhankelijkheid en toetsing)

3 / 53

Gegevens

Snel naar...

In samenwerking met

Filters

Filter op thema, doelgroep, of tijdstip