Klik op een sessietitel om meer informatie te lezen over de sessie.
– Algemene informatie over Autisme ​
– Methodiek ‘Geef me de 5’​ en TEACH
– Aanpak in de klas ​
– Backstage-dynamieken in de school
– De impact hiervan op collective teacher efficacy
Wat is de participatiewet?
Doel: iedereen, die kan werken, doet mee.
Wat werkt?
– Ontwikkeling van het aanvankelijk lezen
– Doelgroep leesbegeleiding
– Aanpak/behandeling leesproblemen
– Routines: Hoe kun je leerlingen op de eenvoudigste en snelste manier terugkerende taken en handelingen in de klas laten uitvoeren?
– Klare taal: Hoe vertel je leerlingen wat van hen wordt verwacht, zodat duidelijk is wat je beslist niet verwacht?
– Brein: Hoe heeft je brein invloed op het leerproces?
– Wat is generatieve AI?
– Wat is hype wat is werkelijkheid?
– Hoe gebruik is AI in mijn lespraktijk?
–Â Marx en Adorno
–Â Effecten van de gepolariseerde samenleving op de jeugd
–Â Een aantal mogelijke oplossingen
1. Uitleg en bewustwording van het conceptueel verschil tussen ouderbetrokkenheid en ouderparticipatie en de invloed ervan op het handelen van scholen.
2. Verkennen van vooroordelen en aannames, voorbeelden uit de praktijk en de gevolgen ervan voor inclusief onderwijs.
3. Praktische handvatten en strategieën om de samenwerking met ouders te versterken, gericht op gedeelde verantwoordelijkheid.
– Hoe verhalen in het geschiedenisonderwijs kunnen bijdragen aan diep leren en blijvende betekenis.
– Wanneer een krachtig verhaal een risico wordt en kan leiden tot onderwijsmythes.
– Hoe je verhalen bewust en effectief inzet, zonder de werkelijkheid uit het oog te verliezen.
Filter op thema, doelgroep, of tijdstip