10.00

Ronde 1

Platform 1 (BG)

Doel
Verbinden
Thema's
Didactische en pedagogische vaardigheden, Inclusief onderwijs, Professionaliseren en leercultuur
Doelgroep
Bestuurders, Intern begeleiders en ander onderwijsondersteunend personeel, Leraren po, Leraren vo, Pabo-studenten laatste jaar, Schoolleiders/directeuren, Sportcoördinatoren en professionals bewegingsonderwijs

Van ik naar We. Over witte en zwarte zwanen scholen en een cultuur van hoge verwachtingen.

Onderwijssocioloog Iliass El Hadioui gaat in deze bijdrage verdiepend in op de complexe en wonderlijke relatie tussen het pedagogisch-didactisch handelen in de klas en de dynamiek in het professionele team. Hij schetst trends op basis van de verkregen data op 80 scholen per schooljaar, uit het landelijke programma De Transformatieve School. Hij presenteert concrete routes die effectief zijn gebleken op deze scholen. In het bijzonder gaat hij in op casuïstiek rondom de zogenaamde zwarte zwanen scholen: scholen met veel kapitaal arme leerlingen en hoog studiesucces.

Iliass El Hadioui
De Transformatieve School

Over de spreker(s)

Iliass El Hadioui

Onderwijssocioloog Iliass El Hadioui gaat in deze bijdrage verdiepend in op de complexe en wonderlijke relatie tussen het pedagogisch-didactisch handelen in de klas en de dynamiek in het professionele team. Hij schetst trends op basis van de verkregen data op 80 scholen per schooljaar, uit het landelijke programma De Transformatieve School. Hij presenteert concrete routes die effectief zijn gebleken op deze scholen. In het bijzonder gaat hij in op casuïstiek rondom de zogenaamde zwarte zwanen scholen: scholen met veel kapitaal arme leerlingen en hoog studiesucces.

Een initiatief van de gemeente Rotterdam, in samenwerking met de Rotterdamse schoolbesturen en samenwerkingsverbanden

Inloggen

Account aanmaken

Wachtwoord(Vereist)