Leraar VO,
Hyperion Lyceum Amsterdam

Is lesgeven een oefening in vrijheid?

Deze zomer verscheen mijn debuut ‘Wat ik je nog zeggen wil’ bij uitgeverij Ambo Anthos. Het boek bestaat uit zestien brieven, over zestien verschillende onderwerpen. Het is gericht aan mijn dochter, maar bedoeld voor een breed publiek. Op 3 oktober in Laren zal een voordracht houden over het boek. Daarna gaan we met elkaar op zoek naar de essentie van goed onderwijs en van goed leraarschap, aan de hand van een aantal citaten en stellingen uit het boek.

Is lesgeven een oefening in vrijheid?

Jasper Rijpma

Deze zomer verscheen mijn debuut ‘Wat ik je nog zeggen wil’ bij uitgeverij Ambo Anthos. Het boek bestaat uit zestien brieven, over zestien verschillende onderwerpen. Het is gericht aan mijn dochter, maar bedoeld voor een breed publiek. Op 3 oktober in Laren zal een voordracht houden over het boek. Daarna gaan we met elkaar op zoek naar de essentie van goed onderwijs en van goed leraarschap, aan de hand van een aantal citaten en stellingen uit het boek.

Over de spreker

Leraar VO,
Hyperion Lyceum Amsterdam

Jasper Rijpma (1984) geeft geschiedenis en Grote Denkers op het Hyperion Lyceum in Amsterdam. Deze school is hij samen met collega’s en andere betrokkenen gestart.
Jasper is mede-initiatiefnemer van het Groeifonds projecten Ontwikkelkracht. In 2014 werd Jasper verkozen tot Leraar van het Jaar voor de sector VO. In 2017 volgde daar een nominatie op voor de Global Teacher Prize.

Meer sessies

Kirsten Cuppen
Kirsten Cuppen
In het kort: Hoe zorg je ervoor dat je met plezier en energie naar je werk blijft gaan? En waar sta jij zelf voor als docent?
Jacoliene van Wijk
Jacoliene van Wijk
In het kort: Leerlingen geven aan datze het fijn vinden om tijdens de wiskunde les opdrachten buiten het boek te DOEN, waarbij ze praktisch bezig zijn. In de presentatie gaan we bouwen en vouwen!
Marina van Linschoten
Marina van Linschoten
+
Anne Marie Trovato
In het kort: Een nieuwkomer in je klas is een verrijking! In deze sessie leggen leerlingen zelf uit waarom.