Docent,
Casparus College

Actie(f) in Rekenen

In deze sessie neem ik jullie mee in hoe we het vak rekenen vorm hebben gegeven op het Casparus College.

Leerlingen werken bij ons op hun eigen rekenniveau, in hun eigen tempo, aan rekenwerk waar zij plezier in hebben en het nut van inzien. We helpen de leerlingen hierbij op basis van reken(data).

Actie(f) in Rekenen

Dirk-Pieter Pastor

In deze sessie neem ik jullie mee in hoe we het vak rekenen vorm hebben gegeven op het Casparus College.

Leerlingen werken bij ons op hun eigen rekenniveau, in hun eigen tempo, aan rekenwerk waar zij plezier in hebben en het nut van inzien. We helpen de leerlingen hierbij op basis van reken(data).

Over de spreker

Docent,
Casparus College

Docent Rekenen en mentor bij het Casparus College te Weesp.

Meer sessies

Robin Ariëns
Robin Ariëns
,
Michaël Metzemakers
,
Mieke Kers
In het kort: In deze sessie laten docent-onderzoekers van Cals College en Lek en Linge College zien hoe zij - met docentonderzoek - formatief handelen breed hebben geïmplementeerd in de school. Binnen het samenwerkingsverband AOS (academische opleidingsscholen) hebben zij langere tijd onderzoek kunnen doen naar dit thema, en hadden ze ruimte om speciale aandacht te besteden aan de implementatie van formatief handelen in het onderwijs.
Felix Spee
Felix Spee
In het kort: Het project Veldwerk in de Stad biedt veldwerkopdrachten voor docenten die lesgeven in een urbane omgeving.
In het kort: Nieuwe ontwikkelingen vragen van leraren en lerarenteams om deze te vertalen naar de eigen school. Wat vraagt dit van leraren en lerarenteams en wat hebben zij nodig om die vertaling naar de eigen praktijk samen te kunnen ontwikkelen en te implementeren en daarbij samen te leren.